Då kör vi igång!

Hej alla fina människor! 
 
 
 
 
Har saknat det här med att skriva till alla er hemma i Svea, eller vart ni nu kan befinna er! :)
Det har hänt så himla mycket det senaste halvåret, lite har jag skrivit om, och jag kände helt enkelt att jag behövde en paus ifrån allt. Man (inta bara jag antar jag?!) kan sätta så höga krav på sig själv när det kommer till att starta ett projekt, särskillt ett som en massa människor förutom en själv kan se och ta del av. Och en blogg är ju ett projekt som liksom aldrig riktigt tar slut! 
 
Så jag har tänkt till och tänkt om och ska nu försöka förhålla mig till det här med bloggen på ett lite lättare och ''hälsosammare'' sätt. Dock så hoppas jag fortfarande att ni kommer vilja följa och läsa den här på mina nya bloggsida! :) 
 
Tänkte också att vi kunde starta den här bloggen med en nu och då!
 
 
 
- Då var jag 19 år och hade bott i Tokyo i typ tre månader. 
- Jag gick på en japanska skola och festade varje helg med mitt internationella kompisgäng. 
- Min japanska var ganska knacklig och det var trögt att försöka lära sig kanji (dom svåra tecknen som kommer från kinesiskan).
- Jag hade en japansk pojkvän och tyckte jag var cool som bara pratade japanska med honom ;)
- Jag bodde på ett skitigt litet Share House (typ kollektiv) och mitt rum var 6 kvadrat stort(läs. LITET).
 
 
Nu
 
 
- Nu är jag 23 år ( fyller 24 om ca en månad och jag har som vanligt ångest..)
- Jag har efter avslutat en tvåårig högskoleutbildning, hoppat på en fyraårig univeristetsutbildning mitt i och har precis gått klart mitt första år där. Läser alla kurser på japanska - How cool am I?! ;)))
- Jag har numer ett japanskt ex, men vi är goda vänner och ses och fikar ibland :)
- Jag har flyttat typ 5 gånger men bor nu återigen på ett Share House, detta är dock inte skitigt utan skit fint! 
- Dessutom jabbar jag deltid på ett kafé och som svenska lärare och mina elever är så duktiga, hehe!
 
Ja kanske lite väl kort och utligt men bara på den här korta faktan så kan vi ju konstatera att en hel del har hänt! 
 
Vad är det största som har hänt er dom senaste 4 åren? :) Kanske svårt att säga en specifik grej men ändå, I'd love to hear!
 
Hej så länge!
 
Mer updates är på ingång!
 
1 Sarah:

skriven

Åh vad skoj att du är tillbaka med bloggandet. Har saknat det. Din blogg är en av mina favoriter :D Förstår att du behövde en paus, det behöver man ibland. Ta det i den takt du vill :)

Det är mycket som hänt för dig på 4 år men tänk vad mycket du fått uppleva och växt som person. Jag tycker att du är så cool som uppfyller din dröm och då i Japan. Min dröm har alltid varit att plugga eller jobba i Japan, men jag är för gammal (blir 27 om 2 månader haha). Jag får hålla mig till att resa dit istället. I mars åker vi ner till Tokyo och stannar i två veckor. Blir fjärde besöket för min del. Bäst av allt är att vi landar på Narita på min födelsedag. Bästa presenten ever :D

Jag önskar dig all lycka till med plugget och allt annat. Det ska bli skoj att få fortsätta följa ditt liv i Japan :) Kram

Svar: Hej Sarah!Åh vad glad jag blir för ditt fina meddelande ^ ^
Och va kul att du vill fortsätta följa min lilla blogg! Det blir kanske inte lika ofta som förut men nåt inlägg i veckan ska jag nog få till :)

Ja jag tror verkligen att jag har utvecklats! Det skulle jag nog gjort om jag bodde i sverige inder den här tiden också men att vara till synes helt själv i ett annat land ställer ju lite andra krav på en.. ;)

Det är aldrig försent att prova på! Men vad kul att du kommer hit i mars, hoppas körsbärsblommorna har börjat blomma då! :) Då får du fira din födelsedag med japansk jordgubbstårta kanske? ;)

Kramar till dig!

Elvira

2 Mallan :

skriven

Jag har blivit smartare förstås!!

Svar: Hahah det gick snabbt ;)) Kanske lite klokare också?? :*
Elvira

Kommentera här: