伊東 Dagstur till Itou

 

Under två veckors tid så har min lilla mamma varit på besök 💕

 
Förutom att bara ta det lugnt hemma och cykla omkring till mysiga parker i mitt närområde så åkte vi en tur till halvön Izu och närmare bestämt området Itou!
 
Izu har jag varit på två gånger tidigare med Yume men tröttnar aldrig på det dramatiska klimatet där branta stup möter haver och den frodiga växtligheten! Otroligt vackert! 
På väg till tåget i ottan - Vi började dagen tidigt för att hinna med så mycket som möjligt.
 
Två och en halvtimmas tågresa om man vill ta sig dit på billigaste sätt :)
 
 
 
 
 
Vi klättrade upp på vulkanen Omuru Yama och tittade ut över Ito
 
Vi gick en väldigt fin väg längs med kusten och njöt av doften av hav och skog!
 
 
Glass? Självklart!
 
Ficl lite gotlandsvibbar! :)
 
 
 
 
 
 
Ett litet samhälle vid havet, har skulle jag kunna tänka mig att ha ett hus :)))
 
海❣️
 
Avslutade tagen skönt trötta och med massa god japansk mat i magen 💕
 
1 Angelika:

skriven

Hej!! Hur kom det sig att du började plugga i Japan? :) jag vill så gärna åka till Japan och plugga japanska där och lära mig allt om kulturen men jag vet inte hur jag ska gå till väga. Om du har tid och ork skulle du vilja berätta lite för mig hur du startade ditt äventyr? :) maila mig gärna, [email protected]
Tack!

Svar: Åh jag trodde att jag svarat på det här för långe sen! Förlåt :/Jag samlade ihop pengar själv och åkte till Japan för att plugga japanska i några månader. Precis innan jag åkte så fick jag reda på att japanska regeringer utdelar ett stipendie kallat Monbukagakusho, så jag sökte det och fick det! Det stipendiet betalade allt, skola och pengar för att leva för i 3 år. Hade jag inte fått det hade det nog varit svårare att bo kvar :/
Hoppas den infon hjälper lite iaf :)
Elvira

Kommentera här: