Att tappa greppet och magiska bagels

Det har varit fyra tunga veckor... På lite olika sätt men mest påtagligt har varit att jag mått fysiskt väldigt dåligt. Jag har varit ganska ordentligt sjuk i fyra omgångar som nästan gått i varandra. Helt plötsligt känns det inte så härligt att bo själv och att spendera all ledighet både helger och betald på att ligga hemma i ett varmt fuktigt rum. 
 
Jag har varit förkyld, sen haft halsfluss och efter det fått magkatarr och sen 39 gradig feber i vad som känts som hur många dagar som helst. Det har varit tufft. 
 
Men nu vågar jag väl ändå tro att jag inte kommer bli såhär sjuk på ett tag! 
 
Gick här, i mitt kvarter en kväll när febern gett med sig en stund och jag ville köpa något att dricka. På den då mörka vägen ser jag en underlig figur några meter fram. 
Det visade sig vara en tvättbjörn!! Visste inte ens att det fanns vilda tvättbjörnar i Japan, men tydligen!(har googlat det;) )
 
 
Fick äntligen hänga med Taiki (aka Astro Boy)! Han har haft extremt mycket att göra på jobbet så har knappt kunnat sms de sensta veckorna, men äntligen fick vi lite kompiskvlitetstid!
 
På ett litet bagelställe i närheten av mitt hus. Har just fått upp ögonen för bagels, mest för att det verkar vara den senaste trenden här i Big T. 
 
 
 
Vad tänker du på när jag säger Augusti? Frågar man en japan så kommer dom garanterat säga Fyrverkeri festival! Och efter snart 6 år i det här landet så börjar alla de traditioner som jag från början tyckte va underliga, bli något som jag associerar med lika mycket som vilken japan som helst.
 
Så har alltså mellan mina sjukdomar och jobbtimmar försökt klämma in en och annan fyrverkeri festival!
 
 
 
Var självklart tvungen att ha yukata på mig :) (sommar versionen av kimono)
 
Efter att ha spenderat så många timmar liggandes i feberyra på min gamla futon madrass så kände jag att det var dags att uppgradera min sovsituation! Jag föredrar faktiskt att sova på futon, och att kunna vika ihop och städa undan sin säng under dagen diggar jag verkligen - man får ju så mycket mer yta att röra sig med!
 
Men såg till att skaffa en ''lyx-futon'' i alla fall, och har sovit sååå bra sen dess!!
 
Mer bagels! Som sagt, det är min grej at the moment! 
Det här stället heter Prius och ligger i Kichijoji och drivs av en kvinno som gick på mitt univeristet och också studerade textil! Gick dit med min Japan-morfar som i området och har galleriat där jag hade min utställning i början av året.
 
Hans syster på faktiskt i Sverige och han var där och hälsade på henne nu under sommaren och jag var förståss tvungen att fråga om hur han upplevde värmen där jämfört med Tokyos. Det är och känns inte alls lika varmt som i Tokyo! var hans svar. SKulle tro att det har med fuktigheten att göra.. Eller vad tror ni?
 
Har några inlägg klara som kommer att publiceras snart så håll utkick!
 

Kommentera här: