Januari lika snabbt över som ett Shinkansen tåg till kyushu!

(med andra ord, jättesnabbt!!)
 
Jag kom tillbaka till Japan efter att ha varit i Sverige och allt har gått i ett sen dess.
Med ett antal sammanbrott, sjukdomar och skador så har jag tagit mig igenom årets första månad.
 
Det har varit kallt, väldigt kallt. Och min kropp verkar tro att jag är en växelvarm ödla av något slag...
 
Det mesta jag har gjort har kretsat kring examensarbetet. När vi blivit klara så var det dags för utställning, och med dent så tillkommer en hel vecka av förberedlser och upphängning i skolans idrottshall. Vi var i skolan från morgon till kväll och åt middag framför gasgaminen då salen är SVINKALL!!!
 
 
Vi firade avslutad upphänging och tre dagar av presentationer inför en hel bunt med viktiga lärare, genom att gå på Izakaya. En Izakaya som ligger i Shibuya och är inred helt i japanskt klassrumsanda!
 
 
Alla hade sina skoluniformer och höll tal. Jag fick låna en av min kompis, första gången jag hade skoluniform!
 
Min kompis sen mellanstadiet var i Tokyo och kom för att kolla på utställningen och äta ramen ;)
 
Jag blev sjuk, fick massa feber och låg hemma när snön la sig tjock över hela Tokyo.
 
 
 
Lagom till att jag blev frisk var det dags för nästa utställning, på det prestigefulla galleriet Spiral vid Omotesando, mitt inne i stan!
 
 
Jag halkade med cykeln på en isfläck och vrickade knät.. Hade dock fina vänner som tog hand om mig!
Tog med Taiki till utställningen också :)
 
Vi avslutade med avokadomiddag(på Madosh! i Harajuku) med massa snack och kanske för att fira att jag både har fått ett jobb med fast tjänst OCH lyckats deala till mig en 75% tjänst där så att jag kan fortsätta med mina textilhantverk vid sidan av. OCH att jag fixat en egen liten lägenhet som jag flyttar till om två dar!
 
 
Resten av tiden har gått till deltidsjobb och flyttpacking! Och det som börjat snöa igen...
 
SEN ska det väl äntligen ta och lugn ner sig lite! :) 
 
Glad februari till er alla!
 

Kommentera här: