Dom Nya Kategorierna!

 
 
Det ska vara simpelt, kort och koncist! 
 
Det ska va no fuss om vad som går att hitta under varje kategori. 
Det är i alla fall tanken med dom kategorier jag nu harf skapat. Så, låt mig ge er en liten genomgång!
 
Budget Tokyo 
Som jag skrivit om tidigare så får jag sen jag började univeristet inte längre något stipendie. Jag var mycket priviligerad, jag fick alla studier under tre år betalda + en generös summa pengar varje månad att leva för. Jag är mycket tacksam, inte minst nu, när jag inte får det längre.. Min stipendietid löpte ut och jag valde att på egen hand fortsätta studera, eller rättare sagt med CSNs hand.
 
Och att vi i Sverige kan göra det gör oss alla väldigt priviligerade, och jag är fortsatt väldigt tacksam, men... Jo det finns ett ''men'' i det här resonemanget. Det är nämligen så att det kostar JÄTTE MYCKET att gå i konstskola i Japan. Dessutom så måste vi betala för alla projekten helt själva, och tyg med tillbehör kostar mycket mer än vad ni kanske tror... 
 
Så, i kategorin Buget Tokyo så tänker jag samla mina tips på hur jag gör för att leva ett roligt och inte allt för begränsat liv, men ändå på en liten budget! Det finns massor med tricks och dom tänkte jag dela med mig av till er! För det går att njuta av Tokyo trots lite pengar! :)))
 
 
Japanska!
Här tänkte jag skriva lite allt möjligt angående det japanska språket. Allt ifrån tips på hur man på bästa sätt kan förbättra sin japanska till dom senaste ''it-orden'' bland ungdomarna ;)
 
Hett i Tokyo
I den här kategorin tänkte jag skriva om dom senaste trenderna som jag snappat upp. 
Vart man ska hänga, vad man ska äta, vilka kläder och smink som gäller om man vill hänga med i Tokyos trend svängar! :D
 
Mina Projekt!
Förutom att jag är en Japanfantast så är jag ju även student vid ett konstuniveristet (jo, ett univeristet och inte en högskola) och brinner för skapandet, min major är textildesign och för det mesta är det det mina projekt handlar om. Och genom att det då är en stor del av min vardag så tänkte jag ägna en av kategorierna åt det :)
 
Studentliv
I kategorin Studentliv så tänkte jag skriva lite allmänt om hur det är att vara student i Tokyo. Hur en vardag kan se ut, kanske är det lite specielt då mitt universitet inte är ett ''vanligt'' univeristet men det finns nog ett antal punkter som fortfarande är dom samma, jag har även kompisar på andra universitet som får lära mig hur det går till på deras skolor :)
 
Allmänt
Ja, här hamnar allt jag inte riktigt vet hur jag ska katigorisera hekt enkelt!
 
Hoppas ni kommer trivas på den nya bloggen med mig! :)
 
Det är även möjligt att det tillkommer kategorier, men för tillfället är det såhär det kommar att se ut :)
 
 
Kram till er alla!
1 sakuradesu.blogg.se:

skriven

Kul med ny blogg, och nya kategorier. Men "hot i Tokyo" fick mig att haja till. Kanske "hot IN Tokyo" eller nåt, annars låter det som något som är hotande i Tokyo...
kram

Svar: Hahaha ojdå! Att man kunde läsa det så slog mig inte ens! Tack för anmärkningen :)
Elvira

2 Tokyoyo:

skriven

^__^)

Kommentera här: