För evigt Shinjuku i mitt ♥

 
 
Tokyo är så stort och det finns så många olika stadsdelar, alla med sin egen charm och själ.
Just på grund av att de är så olika så kan jag tycka att det är svårt, ja nästan orättvist att jämföra dem med varann. 
 
Oavsätt så finns det en stadsdel som jag känner lite extra för, som får mig att tänka tillbaka och känna en varm känsla i bröstet - Shinjuku! 
Många japaner pratar ofta illa om Shinjuku, det är så stökigt och smutsigt. Fullt med konstiga människor, usch! 
Men det tycker inte jag, eller snarare, det är ju en del av charmen! 
I fredags så var jag och en kompis från universitet i Shinjuku, fotograferade och fikade.
 
Två ganska nyupptäckta platser som jag hänger i : 
Yoyogi Village, en liten oas i Shinjukustöket, en gård med små restauranger och caféer med uteserveringar, just nu hade de mexikanskt tema runt hela gården :)
 
 
 
 
Och så en turistfavorit - Golden Gai
Trots att jag bott 5 år i Tokyo så var jag här första gången för cirka 2 månader sen! Det är som coolt med allt jytter av hål-i-väggen-barer och elledningar och blinkande neonskyltar :) 
 
 
 
Min kompis!
 
1 Anna - Fotograf & Rovfågeltränare:

skriven

Vilket intressant ställe att åka till och studera! :D
Jättekul att få lite inblick i hur det är att bo där.

Svar: Tack så mycket! ♥
Elvira

Kommentera här: