Med sommarlov i sikte!

Jag är inne på min sista vecka i skolan, wiihooo!!!
Ja jag är till och med helt klar faktiskt!
Alla presentationer är färdig hållna och idag hade jag mitt sista prov och lämnade in uppsattser i de ämnen som krävde det. DOCK så har jag ett moment kvar, som inte riktigt har med skolan att göra, utan med mitt jobbsökande. Det är att få i ordning min portfolio. Det är något som krävs om man söker de typen av jobb jag är ute efter och brukar vara det första momentet i anställningsprocessen. Väldigt viktigt med andra ord.
 
 
 
Jag har grämt mig över detta då det tar både tid och pengar att få ihop en bra portfolio. Programmen man använder för att skapa layouten och ja, hela designen - dom kostar, mycket!
 
Och för att göra mina tyger någon rättvisa så behövde jag hjälp med fotograferandet...
 
Men allt har löst sig! Tack vare en massa underbara vänner som jag har runt omkring som ställer upp, lånar ut, kommer med förslag och tips. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad som har så fina generösa människor i mitt liv. 
I lördags så fick jag hjälp av två av dom med det tyngsta momentet, det ovan nämnda fotograferandet. Vi lånade en fotostudio på skolan, och min ena kompis hyrde en kamera och agerade fotograf medan min andra modell kämpade sig fram till min skola i den 33 gradiga hettan och var min modell!
 
Och det blev så bra! Är helt lyrisk, och nu tänkte jag dela med mig lite grann av det hela här!
 
 
Färgat och sytt av mig! En liten kul sommaroutfit jag knopade ihop!
 
 
 
Från mitt senaste projekt med tema (Hud-)bristningar, för även våra kroppars ''brister'' är vackra!
 
 
 
 
Ett projekt från förra året där jag tog inspiration ifrån kyrkfönster :)
 

Kommentera här: