En lång paus BUT IM BACK!

Det har varit riktigt hektiska månader, det må jag minsann säga! 
 
Att balansera två deltidsjobb, studier på heltid, jobbsäkande och relationer är minsann inte det lättaste!
Att dessutom behöva oroa sig för om pengarna kommer räcka till allt man måste göra kan vara minst sagt tärande.
Jag har det absolut inte dåligt ställt och är tacksam och lycklig över allt jag får och kan göra, men det har i vilket fall varit väldigt mycket de senaste månaderna och bloggen har fått ta stryk.
 
 
Kul att ni är så många som fortfarande kollar in! Det gör mig väldigt varm i hjärtat! 
Och nu börjar saker och ting lugna ner sig, det är bara 1,5 månad kvar innan det japanska sommarlovet börjar för mig och det ser jag fram emot, även ifall skolan såklart också är kul! :)
 
Här har ni i alla fall några av highlightsen ifrån de senaste veckorna jag varit borta! Ni som har instagram får gärna följa mig, då jag uppdaterar mycket oftare där! :) 
 
 
En gammal gymnasiekompis som studerar i norra Japan kom förbi Tokyo! 
 
Jag har hängt med mina vänner på landet(läs: där jag bor)
Ramen och övernattningsskoj
 
 Tagit purikura för första gången på 100 år, det är minsann något som aldrig blir tråkigt ;)
 
 Gått på dejter med en mystisk främling, tja ingen främling längre men men.. ;)
 
 Hittade VÄRLDENS UNDERBARASTE hål-i-väggen-bar som snart tyvärr ska rivas, för prcis som hemma så ska allt coolt, skruttigt och gammalt bort och ersättas med ''fräsha'' shoppinggallerior...
 
 Haft picknick i Yoyogi Park, Tokyos Central Park
 
 Cyklat minst en timme om dagen, dels för att jag bor långt ut men mest för att det är så himla härligt att cykla! 
Utsikt på vägen
 
 Fik-pluggat med mina tjejer, jag lovar vi får saker gjort ;)
 
Kommit på igen varför jag älskar den här staden, allt virrvarr kontrat med små lugna bakgator och växtligheten i maj och juni!
 
Återupptäkt hur otroligt underbart Koenji är, absolut en av mina favorit platser i Tokyo!
 
Varit på en och annan dejt till ;) 
 
Och hittat flera coola hak till! 
 
Tittat på moln och hängt hos en av mina bästa 
 
 
Har förlorat en av mina äldsta och bästa vänner..
 
 
Som blev droppen av tunga saker och jag tog min väska och reste bort en stund.
 
Till havet
 
Till Taiki
 
Han lagade middag och vi pratade tills munnen gjorde ont 
 
 
Jag fick ny kraft och har nu återvänt till både skolan och blogg med nya tag! 
 
 
 
 Några spännande sommarplaner på G?
1 Anonym:

skriven

Hej Elvira

Vilken intressent och fin blogg du har!
Mitt namn är Mikael och jag ska flytta till min tjej i Tokyo i december. Jag är dock lite orolig över praktiska saker som jobb osv, så jag tänkte att det kunde vara bra att skaffa lite information och kontakter innan jag flyttar:)

Mvh
Mikael

Svar: Hej Mikael! Förlåt för sent svar!Va roligt att du ska flytta hit! :)
Är planen alltså att du ska hitta jobb när du kommit hit eller har du
redan någon plan på vad du ska göra? Ja att ha lite koll på läget innan man kommer kan ju alltid vara bra :)
Men slår vad om att din flickvän har ganska mycket koll :)
Elvira

Kommentera här: