Pluggfika på billigaste sätt!

Plugga i universitets matsalar är lösningen på mina problem! :D


Jag har en hel del plugg att göra. Inta vanligt skolplugg utan förberedelser inför jobbsökandet. Portfolio ska göras, personliga brev och CV:n ska skrivas. 

Det ska tas reda på vart man vill söka och vad som behövs för att söka just till det företaget. Går nog att jämföras med att söka till universitet i Sverige. Det finns alltså olika kriterier och datum att förhålla sig till. 

Allt detta kräver att man tar sig tid och "pluggar" på. 

Dock så har jag ju som jag skrivit om innan väldigt lite pengar at the moment. Mitt andra problem är att jag har väldigt svårt för att koncentrera mignoch plugga hemma. Oftast går jag alltså på kafé, men det kan ju kosta en del... vill jag dessutom äta min matlåda så måste jag göra det på stående fot då det sällan finna allmänna sittplatser i centrala Tokyo ..


Men för några dar kom jag på det, universitets matsalar!! De flesta stora universitet i Tokyo är öppna för allmänheten och har ofta stora restaurang/matsalar där man kan köpa en bra mål med mat för under 500 yen (ca 40 kr) eller bara en dricka och sen äta sin medhavda lunch! Man brukar dessutom kunna få sig ett eget bord att sitta lugnt att plugga vid och kan stanna hur länge man vill :)

Just vid lunchtid kan det förstås vara lite stökigt men annars ganska lugnt och skönt! Många av cafeteriorna har dessutom frukost menyer till ett väldigt överkomligt pris! 


Jag har gått till Bunka Fashion College, universitet där jag pluggade japanska ett år och dessutom så ligger det vägg i vägg med mitt caféjobb där jag jobbar på eftermiddagarna! :)

En bulle och kaffe för under 20 kr! :)


Dessutom får man ju en chans att se hur det är på ett japanskt universitet ;)

Kommentera här: