En dröm går i uppfyllelse!

Åh asså jag är så lycklig!!!
Det finns faktiskt en himla massa saker som bidrar till min lycka. Bland annat att jag trivs väldigt mycket där jag bor, att skolan är rolig, att mina jobb och projekt jag pysslar med på sidan av går bra, och alla underbara människor jag har runt omkring mig! Det var nog länge sen jag trivdes så bra med mitt liv! 

Och ovanpå det så har nu en dröm sedan flera år tillbaka gått i uppfyllelse. JAG ÄR I SYDKOREA I SEOUL!!!! 

Har velat åka hit hur länge som helst och nu är jag äntligen här! Har så fina vänner(paret Ronja&An) som bjöd med mig hit nu under golden week (den stora japanska ledighetstiden) då de två åker hit för att hälsa på Ans föräldrar och syster med familj :) 

Så förutom att uppleva Seoul och bli guidad av en "local" så har jag fått gulla med världens mysigaste bäbis och familjens hund! 💕💕💕

Om nu bara min hals/förkylning ville ge med sig så vore ALLT toppen! 

Puss på er så länge här kommer lite bilder ifrån första dygnet ;) 

Reseoutfitten med fokus på masken och så lite packning som möjligt ;)
I Seoul åker man buss mycket mer än i Tokyo, trafiken skulle dock få vilken Japan som helst att börja svettas nervöst
När jag kom fram tidigt på morgonen efter en natts resande utan nästan nån sömn så la min röst helt av. Ans mamma pysslande om mig med medicin och te och vi fick en fantastisk frukost!
Till lunch blev det traditionellt risgröt! Så gott!!
Matstånd mitt i shoppingområdet 😋
Glas med honung serverad i en pannkaka format som en fisk!
Förutom lite shopping och att uppleva Seoul så är målet att äta så mycket som möjligt av koreas underbara matkultur! Som dessutom funkar perfekt när man är sjuk!
1 sakuradesu.blogg.se:

skriven

Åh, ja så kul att vi åkte hit samtidigt! Lyx att få bli guidad och bo med "locals". Vi har vår sista dag imorgon, sen far vi hem på kvällen. Har du några tips nu när du hunnit med några dagar i Seoul? Gillade Hanok Village, Insadong och Gyongbokgung (kanske?) palatset. Men det verkar vara standard-ställen så inget nytt. ^__^) och ja, stt promenera/klättra upp på namsan och Seoul Tower.

Svar: Ah nu har ni sakert redan akt hem men att besoka en koreansk bastu, Jimjilban va ju bland dom harligaste upplevelserna i Korea! :)
Elvira

Kommentera här: