En Händelserik vecka!

 
Vackert eller hur! 
Shinjuku kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!
 
 
Men nu är det inte Shinjuku jag tänkte skriva om. Inte heller tänkte jag berätta vad jag gjort under hela den månaden som har gått sen jag skrev sist (alltså hur snabbt får tiden gå egentligen??!!), utan jag tänkte skriva om 7 extra händelserika dagar som började för två veckor sen. 
 
Då en del av min familj kom på besök! Närmare bestämt, min pappa, min äldsta och yngsta lille bror och deras mamma. 
 
Pappa hälsade på i Japan för 3 år sedan när jag bodde med Yume nära Ginza, men för de tre resterande medlemmarna var det första gången i Big T! 
 
Och för alla som har varit här så vet ni hur utmattat och full av intryck man är sin första tid här. Det är sjuld och ljus, blinkande tjutande, människor i massor och komplicerade tågsystem som skulle göra den mest lugna person en aning stirrig. Men de kämpade på gött och följde till och med mig till en av mina svenska klasser deras första dag!
 
Damerna i klassen var i extas och det ställdes frågor om svensk sjukvård och dansades Små grodorna!
 
 
Trots besök var jag ju fortfarande tvungen att jobba. Det har jag inget emot för att jag trivs med både arbetsuppgifter och kollegor. Just den här veckan fick jag åka iväg på en lunch-kurs om marknadsföring av nystartade företag(vilket är en del av vad jag jobbar med), både gott och intressant ;)
 
 
Samma dag packade jag ihop min dator lite extra tidigt, mötte upp pappa och äldsta lillebror Lukas för att åka på en sak jag sett fram emot väääldigt länge! 
Ett av mina absoluta favorit band Gorillaz hade konsert i Tokyo på Makuhari Mezze arenan och det var en underbar upplevelse! 
 
 
 
 
 
 
Samma vecka var det midsommar! Jag firade med en massa kompisar och bekanta i Yoyogi park som vi gör varje år. Dock, precis som i Stockholm så regnade det hos oss... Trots att der är regnperiod och regn borde va att räkna med så brukar vi ha sån tur ich det regnar nästan aldrig när vi firar. Sån tur hade vi inte den här gången... Men det blev trevligt ändå! ;)
 
 
 
 Vad har ni för sommarplaner? 
Själv jobbar jag ju numera och det lär inte bli så mycket semester för min del... Men men! 
1 Sarah Sjöstedt:

skriven

Jag är 50% mammaledig så har "semester" några dagar i veckan. Men som semesterplaner har vi bokat en stuga uppe i bohuslän, så vi ska åka upp dit i mitten på augusti. Det är nog de enda sommarplanerna vi har. Sen får man klämma in någon dagsutflykt och umgås med familj och vänner också :D

Kan du förresten inte göra ett inlägg om barnvänliga saker man kan göra i japan om man reser med sitt barn? Vi är väldigt sugna på att ta med vår dotter, Eileen till Japan om några år (siktar in oss på 2022 typ då är hon 5 år)

Kul att du uppdaterar lite då och då, tycker det är så kul att följa. Lycka till med jobbet!

Svar: Åh så mysigt det låter! Både med mammaledighet och Bohuslön ^ ^
Mycket bra förslag på inlägg! Ska försöka skriva något om det snart, min ynsgta lille bror är 10 år så har precis tänkt ut en massa man kan göra med barn i Tokyo faktiskt. Får skriva om det medans jag har det färskt i minnet ;)

Tack för en sån fin kommentar, kram!
Elvira

Kommentera här: