Livet i Tokyo fortsätter

Tänkte att det nog va dags att rycka upp mig lite och ta tag i den här bloggen jag har! 

Det var väl på tiden, eller vad säger ni? ;P
(null)


(null)

Kan berätta att jag mår alldeles utmärkt och att livet efter studenten har varit till stor tillfredställelse! Jag bara antar att det finns en del studenter där ute som läser mon blogg, om inte just nu så har nog det flesta varit studenter en gång i tiden. Med det vill jag ha sagt att ni nog kan relatera till frustrationen och problemen som uppstår när man har väldigt lite pengar att röra sig med. Jag ska absolut inte klaga, jag fick allt betalat för mig under mina tre första år här i Japan(stipendie ifrån japanska staten) men mina två resterande studieår på universitetet har jag finansierat helt själv - med hjälp av CSN(såklart) och deltidsjobb. Men skolan har varit väldigt dyr, både skolavgiften och kostnaden för alla material. Så är det nog för de flesta som pluggar något kreativt, det kostar skjortan! (Vilket är en aning komiskt då man sällan tjänar några stora summor som konstnär..) 

MEN! Nu jobbar jag ju! Jobbar på med min konst och designprojekt på fritiden men har en tjänst på ett företag där jag trivs så himla bra, både med mina många olika arbetsuppgifter och mina kollegor. Designar och skapar hemsidor och översätter texter och träffar kunder och sitter i möten. 

Och så har jag helt plötsligt både mer tid och kapital till att umgås med mina vänner och hitt på roliga grejer! Livet leker helt enkelt! Jag har dessutom startat ett band med två vänner och ansvar för sång och gitarr (försöker i alla fall)! 
(null)

Det senaste som hänt då:

I mitten av april hade jag världens gulligaste par ifrån Sverige boende hos mig i en vecka och njöt av varje minut ;)
(null)

Det var Golden Week (den veckolånga ledigheten i Japan) och jag hängde med vänner och bekanta ❤️
(null)

(null)

Jag gick på egna små konstvandringar mitt inne i Tokyo och träffade nytt folk.
(null)


När jag kände mig nere blev det många träffar med några av mina bästisar 💕
(null)

(null)


Och för femtioelfte gången kommit ihåg att jag älskar den hör galna staden! 
(null)


Ja det va en liten update ifrån mig helt enkelt!  Har tänkt att jag ska göra lite andra saker med bloggen framöver, försöker att inte lova för mycket men tänkte skriva lite mer dagboks inlägg, med tankar och liknande och där emellan blir det inlägg som är tanken att fungera som en guide över diverse områden event, restauranger och liknande här i Tokyo. Har ju bott här så länge nu att jag faktiskt har en hel del göttig info att dela med mig av! Så hopps ni ser fram emot båda de två olika delarna framöver! Tjohej! 

PS. Följ mig på Instagram(@kingebi) om ni vill ha dagliga(nästan iaf) updates! Obs. Kvaliteten på bilder och videos är inte garanterad ;) 

Kram! 

Kommentera här: