한국

Jag har verkligen blivit kär! 

I Seoul och Sydkorea alltså ;) 

Det finns absolut många likheter mellan Tokyo och Seoul, både i kulturen och hur byggnader och system ser ut, men det är också en helt skild värld. Själva staden i sig känns mycket rymligare och mer västerländsk med många höga bostadskomplex och breda gator. Jag kan ofta känna en lite klaustrofobisk känsla när jag rör mig inne i Tokyo, mycket folk som gör det omöjligt att ta sig fram i sin egen takt och man har en känsla av att vara en jätte, alltid lite för stor för sin omgivning -och så lång är jag inte(168cm)! 

Men inte i Seoul, husen, rummen, tågen är större än i Tokyo. 

Ett super coolt kaffe mitt i Seoul - helt tomt! Skulle aldrig fiske i Tokyo ;)
Hade hört om just det här stället och drog med Ronja på tjejdejt 💕
Hemma hos Ans föräldrar med hunden Hodu(=valnöt) 💕

En annan stor skillnad var människorna, de känns mycket mer öppna och passionerade, mycket känslor och snabba ryck! 


Dessutom så är det en mycket större andel som pratar engelska, riktigt bra dessutom! 

Vi lyxade till det med traditionellt te då priserna är mycket lägre än i Tokyo!
Hoppade omkring i den gamla delen av seoul
Gick ner för svindlande trappor och förbi det just nu tomma premiär minister palatset
Besökte det gamla(riktiga) palatset!
Och njöt av solnedgången och den bergiga miljön.
Och åt Samgetan typ den godaste rätten i världen! Riskfylld kyckling långkokt tillsammans med bönor och ginseng rot
Ett KIMCHIKYLSKÅP!!! Tydligen ett måste i alla koreanska hem ;)

Jag älskar fortfarande Tokyo men alltså Seoul var verkligen över förväntan! 


Rekommenderar verkligen ett besök dit till alla som har tid och pengar! :)

Kommentera här: