十二月 Den sista månaden


Här har jag spenderat nästan all mim tid den senaste månaden, i textilverkstaden på universitetet. 12 timmar om dagen 6 dagar i veckan. 

Och det för att jobba på och avsluta mitt examensarbete! Det har varit kul och extremt utvecklande men också otroligt utmattande och stressande, både fysiskt och psykiskt...

Ångesten och paniken har legat precis under ytan under hela resans gång. 
 
Men jag är inte ensam, hela min klass har kämpat på och stöttat varandra och emellanåt tagit pauser för att skratta och grilla marshmallows på gasolkaminen ;) 
 
Och bland annat den här lilla människan har fungerat som balsam för min själ! 

Förutom att hänga på vår favorit bar där vi tjenis med ägaren och alla stammisar så tog vi också en tur till Kamakura. 
 
En av våra närmaste kompisar är en historiefantast och medan vi njöt av det vackra vädret och naturen och berättade han om de olika härskarna och de stora hädelsen som allt skett på marken vi nu stod på. 
 
 
Vi åt soba! Bovetenudlar som är en av mina japanska favvorätter! 
 
Gick för först gången in i den stora Bhudda statyn jag besökt flera gånger tidigare. 
 
På kvällen lös de upp alla tempel vacker bakifrån och allt kändes andäktigt. 

Vi tåg tåget tillbaka till våra förort för middag och adventsmys 💕
 
Har haft julavslutning med min svenska klass och ätit årets första lussebulle inhandlad på Ikea 😁
 
Firat att jag BLEV KLAR MED PROJEKTET I TID!!!
 
 
Och sist åt jag pizza hemma hos Alex kollade på Grinchen innan jag tog flyget till Sverige för jul och nyårsfirande. 
 
Nu ska jag bara njuta av ledigheten och spendera alla tid jag kan med vänner och familj ❤️❤️❤️

God jul till er alla! 💕