Oktober i Big T!

Herre Gud! Det är redan i mitten på oktober??! 
Ja det är galet hur fort tiden går! Och snart blir det väl vintertid i Sverige skulle jag tro, vilket datum då?
Ja, inte vet jag.. Och efter det? Jul! Som jag anar kommer komma flygandes innan man vet ordet av!
 
Innan vi går på vinterlov här på MAU (mitt uni) så måste jag och alla andra 4e årselever med mig bli klara med våra examensarbeten. Lärare skrämmer oss från höger och vänster om hur snabbt tiden kommer gå och skräckexempel på tidigare års 4e årselever som inte blivit klara i tid. Men jag är ändå possitivt inställd! Mitt schema är väldogt fritt och för det mesta sitter jag någonstans på campuset och knåpar på mönster-idéer och egna små projekt.
 
Förutom examensarbete har jag i oktober..
 
Varit tredjehjulet till ett av mina favorit par ;) 
 
 
 
Fikade och tog en prommenad med Ronja och An efter att ha varit på en fotoutställning Ronja medverkade i :)
 
 
 
.. Vädret har gått från 28 grader och sol varje dag till ett grått dis och 11 grader med inte så mycket som ett hål i molntäcket..
 
Har skapat min eget ``skapar-tillhåll`` i ett av min linjes klassrum, inte en bänk -utan två! ;D
 
Dragit fram värmemattan och spenderat kvällarna med att dricka kopiösa mängder te och lyssna på Harry Potter bäckerna upplästa av Stephen Fry medans jag sketchar. 
 
Och skakat rumpa med den här sockertoppen har jag också hunnit med! På stans förmodligen billigaste uteställe! Som tyvärr ska stänga snart så ingen idé att tipsa er om det :/
 
 
Höst är minsann inte så tokigt ändå ;)
1 Jennie:

skriven

Älskar din blogg!! På en av bilderna så visas blommor i olika krukor utanför en hus (verkar vara deras lilla altan) och funderar: är det de boende själva som ställer krukorna utanför och runtom eller är det hyresvärden? Fint är det i alla fall :)

Svar: Åh nu svarar jag jätte sent! Men så glad jag blir!! ^__^ På bilderna tror jag bara att det är enfamiljshus så det är nog de boende själva som ställer ut blomkrukorna :)
Elvira

Kommentera här: