Det rullar på!

 
Hetta hetta hetta! Jo jag är medveten om den extrema värmen som har härjat och fortfarande härjar(?) i Sverige och det är ju inte riktigt lika ovanligt med extrem värma i Japan, men det har varit extra värmt här också.. Och det här pratade jag om när jag var med i en liten intervju för P1s Godmorgon Världen! program nu i söndags! :) Lyssa här den som vill, jag är med någonstans runt 10 minuter in i programmet! 
 
 
 
Förutom att medverka i radioprogram så har jag soringut på mprgonseminarie, förutom mitt huvudjobb på kontoret så försöker jag starta upp min kariär som ''creator'' som jag väljer att kalla det då jag gör allt möjligt (inte bara ren design) och försöker utveckla mig och lära mig och skapa kontakta genom att ständigt testa på nya grejer och lära mig nya saker. Jag är inte så mycket för att sitta still ;P
 
 
 
Vad är det här för små sötnosar?? Kanske några av er tänker. Jo dom här två små flickorna är en kompis katter som jag erbjöd mig att ta hand om medan vännen åkte till Portugal under veckas tid. Det var en ganska hektiskt vecka och i början så löpte den ena av dom och jqag fick inte särskilt mycket sömn..(alltså ni som har hört en löpande katthona, ni vet!)
 
Men hon lugnade ner sig efter några dar och jag kände hur mycket jag har saknat att ha små lurviga kompisar hemma!
 
Jag var inte ensam en sekund, i köket, på toaletten, i duschen och när jag låg och läste på golvet så hade jag alltid någon strykandes kring mina ben.
 
 
Det är varmt utomhus men inomhus så blåser ACn sin iskalla fejk vind hårt och jag blir sjuk snabbare än jag hinner säga ''Ohayou gozaimasu''... Så har sprungit till läkare och ätit så mycket medicin så att unna mig en burrito var det ända rätta att göra!
 
Burritoställen verkar förresten vad den nya trenden här i Big T, förut var det hamburgare men nu känns det som om man ser burrito ställen både här och där -inte mig emot!
 
 
 
Förutom extrem fuktig het och iskall AC så bjuder japansk sommar på fyrverkeri event var och varannan helg, vilket för mig numera är ett lika klart tecken på sommar och sommar minnen som att nattliga nakenbad i en svensk insjö ;)
 
 
 
Sen har jag vart med om en till rolig grej! Efter att ha medverkat i en liten intervju för ett inslag på TV så hörde dom av sig därifrån och undrade om det skulle kunna få komma hemma till mig och göra ett Hemma-hos-repotage! Och så blev det! Är nervös för hur det slutliga resultatet kommer att bli men ändå en himla rolig upplevelse!
 
 

Kommentera här: