Existentiella Kriser 五月病

Är det inte vackert, va? Min stad! ❤️❤️❤️
 
Ja livet hörrni! Det går upp och ner. Ibland är allt helt fantastiskt, en känsla i kroppen som gör att bröstet ska spricka och alla skratt och lyckotjut ska skjuta ut!
Och ibland, är det något som sker så plötsligt och så kraftfullt att det känns som om att vara med i en flygkrasch (inte för att jag varit med om någon men man kan ju föreställa sig!)
Och även ifall det gör ont, det känns i hela kroppen och allt känns väldigt mörkt så finns det ljus i slutet av tunneln. För det är ofta då jag inser att jag är så lyckligt lottad som har så fina människor runt omkring mig.
 
Jag kan ringa och gråta till min mamma i telefon mitt i natten(det är ganska bra med tidsskillnad ibland ;P)och sen ringa en av mina närmaste vänner här i Tokyo som låter mig sova över när jag missat sista tåget hem och är ledsen och inte vill vara själv. Och taxichafförer som låter en åka halva resan gratis för att man inte har tillräckligt med pengar. 
 
Då känns inte allt lika tungt längre. Om en lite sliten och med svullna ögon..hehe
 
Har haft en del funderingar kring framtiden, vad jag vill göra och vart jag vill vara.
Vad är meningen med allt, är det ens värt att sträva mot ett mål!?
Jag är kanske en aning dramatisk så ta mig med en nypa salt ;)
 
I sånna stunder av funderingar och hopplöshet så är det skönt att få en liten paus och en nystart.
Och det såg jag till att fixa mig även denna gång, i form av Roppongi Art Night! 
 
Ett kultur event i den stora stadsdelen i centrala Tokyo med samma namn, Roppongi.
 
Jag och Taiki vandrade omkring ibland olika installationer och konstaverk och live framträdanden! Bland annat installationen på bilden nedan, av visky bryggaren Hibiki där man kunde lukta på de olika årgångarna av lagrad visky.
 
Det fanns en massa ljusinstallationer också!
 

 
 
 
 
Måndagen efter följde ännu ett roligt event som gav mig en massa inspiration, jag och en kompis gick på min senpai(några åt äldre kollega)s bands spelning, dom va så coola och duktiga!
Finns att lyssna på på bland annat youtube, Citrus+ heter dom och börjar bli ganska stora på Tokyos underground scen! 
 
Till sist har jag varit på en förelösning som hölls i ett väldigt vackert traditionellt japanskt hus, mer än 100 år gammalt! Och detta också för att jag själv ska hålla i en förelösning där i början av september!
 
Kul ska det bli!
 
 Och på så vis rullar livet på och jag är på rätt bana igen med drömmar och planer inför framtiden!
Puss och kram till er alla!

Kommentera här: