Två bröllop och ingen begravning

HERRE GUD!! 
 
 
 
Det va ju inte igår man skrev här på bloggen för att uttrycka det milt!
Jag har liksom varit ur fas under det senaste halvåret (+ lite mer tid) på grund av allt möjligt som byte av varddagsliv, från student till fullt arbetandes och så en massa annat...
 
Det har helt klart varit det mest hektiska året hittills,vågar jag nog säga. Och nu sådär i mitten av november, med bara några veckor kvar av det här året så känner jag att jag börjar få balans, peppad på framtiden och så nöjd med hur med mitt liv ser ut at the moment! 
 
Ni får en kort update av tiden sen vi hördes sist, ingen lång skit - vem orkar läsa det liksom? 
Vi kör i punktform!
 
- Jag var på minisemester med min kompis Yuki till Saitama, Chichibu, ett super najs område för den som vill uppleva annat än bara storstand under sin Tokyovistelse! (kommer sepparat inlägg om det senare)
 
- Jag har jobbat en del helger, har erengerat event, haft presentationer och suttit i möten.
 
- Deltagit i en liten textilutställning på ett galleri i Iidabashi.
 
- Hade en föreläsning om Svensk och Japansk livsstil och design och ställde samtidigt ut några av mina tyger i ett jättefint K-märkt traditionallt hus i Kanagawa.
 
- Började få tankar på en flytt, särskilt efter att ha bott i min kompis lägenhet inne i stan. Hur många gånger ska hon flytta tänker ni kanske. Men ja, vad ska jag säga det har bara blvit så och den här gången kände jag att åka 1 timmar varje dag i ett tåg som nästan är sådär fullproppat som man ser på Tv så började det tära lite på mig.
 
- SÅ! Jag har precis flyttat! In till stan! Till det område jag trivts bäst hittils av alla de SJU olika stadsdelarna jag hittills hunnit bo i!
 
- Och innan flytten var jag på bröllop i Seoul!
 
- Samma par hade också en stor fest här i Tokyo där jag var toastmaster och höll i hela grejen.
 
Det har varit mycket på G helt enkelt! Har också PRECIS (typ igår) insett hur viktigt det är att skapa rutiner i sitt liv för att må bra och faktiskt hinna med att göra allt man vill och har planerat, ganska uppenbart men ja... As the saying goes, bättre sent än aldrig! :D
 
Men här följer lite bilder ifrån resan och bröllopet i Korea!
 
Mina underbara vänner Katta och Moon! 
Dom står där som två pelare i mitt stormiga Tokyo liv, när det krisar vet jag att jag alltid kan bege mig hem till dom, Katta lyssnar och kommer med goda råd samtidigt som Moon kokar ihop nån koreansk rätt på några minuter för att lugna eventuellt hungrande magar. 
 
När man ser på dom två tillsammans känner man så mycket värme och att de två verkligen är ämnade för varandra, trots att jag brukar säga att jag tror på nån ''Soul Mate'' så känns det som om vissa kanske har det ändå, eller kanske en Seoul Mate ;)
 
 
Fick tårar i ögonen när de först kom gående, SÅ fina!
 
 
Bröllopet hälls utomhus på en traditionell Koreansk gård, bland bergen i utkanten av Seoul.
 
 
 
Vi var ett litet gäng som hade flugit från Tokyo för att fira, + att vi även hade vänner på plats! Det fantastiska med att studera utomlands är ju att man får vänner ifrån en massa olika länder och har alltså en kompis och guide nästan vart man än åker :D
 
Seouls Gamla Stan, där man kan hyra Hambokk Koreas svar till Kimonon, lite enklare att gå i om inte annat! 
 
 
 
 
Kompisar i alla möjliga länder, och i Korea har jag även en bästis!! Dayeon va min första vän när jag först kom till Tokyo som 18åring, alltså sju år sen!! :0
 
 
Det regnade en del men vi roades oss med underjordisk shopping och koreansk mat i massor, och lite party också :D
 
 
 
 
Det här är min andra gång i Seoul och jag börjar verkligen känna starkare och starkare för den här staden. Nästan så jag indrar om jag valde fel land från början Haha
 
 
 
Människorna, staden, den allmänna stämningen, allt blandat gör att jag trivs så himla bra! Och med tanke på hur många svensk-koreanska par jag känner så måste det ju tyda på nåt? 
 
Något jag aldrig sett i Japan, en blombukettsautomat! xD
För pojkvänner som inte har nån tid innan dejten? Såg så många par där flickvännen bar omkring på en bukett!
 
Vi kramade Hej då till Korea och tog planet hem, en lång helg med lite sömn men massar av fina minnen och möten!
 
 
 
 
Blogginlägg Coming Up!
 
 
- Bo och flytta i Japan
 
- Fly neonskyltar och RushHour för Natur och onsen, Chichibu
 
- Stammis kultur i Japan
 
お楽しみに〜
(otanoshimini (¨¨se fram emot det!¨¨))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Ellet:

skriven

Äntligen!!!

Svar: Sötaste Ellet!!
Elvira

2 Felicia:

skriven

Så härligt!! Ser fram mot inlägg om att flytta till Japan! Funderar på att testa att bo där ett halvår ungefär :)

Svar: Åh va kul! Då kommer en liten guide snart :)))
Elvira

3 linnea :

skriven

Åh va najs med inlägg här! Låter som du haft det fint :) ser framemot det kommande!

Kommentera här: