''Semester'' mitt i Tokyo

Halli hallå allesammans! 
 
Precis som inläggets titel avslöjar så har jag varit på ''semester'' mitt i Tokyo. 
Tja.. ska jag vara riktigt ärlig så har det inte varit så mycket semster, men det har varit i Tokyo och att byta miljö och ha närmare till saker och ting har på ett sätt känts lite som semster!
 
Min kompis vars katter jag tog hand om för att tag sen har flyttat. Han har flyttat till i närheten av Nakameguro, ett av de mest fancy flärdiga områden i Tokyo. Det ligger väldigt centralt men har samtidigt en väldigt lugn nästan lite småstadsaktig feeling. Det bor mycket kändisar och utlänningar i området. Utlänningar förmodligen för att många stora internationella företag ligger i närheten och det har skapats som en community här. Och kändisar för att det helt enkelt är ett fancy område skulle jag tro ;P
 
 
 
Precis vid stationen så ligger Meguro-floden som slingrar sig igenom staden och var sida av floden så ligger vintage butiker, coola kaffeställen, vinbarer och inrednings affärer. Väldigt mysigt att gå omkring i. Den stressiga storstadsandan där folk ser varandra i ögonen och än mindre pratar med varandra finns inte alls i Nakame. 
 
 
 
 
 
Min kompis har alltså åkt hem till Kalifornien under några veckors tid och bad mig ta hand om katterna igen. Ja, sa jag. Om jag får bo i din lägenhet. Och det fick jag och har gjort det helt enkelt!
 
Tagit hand om kattisarna och njutiti av Nakame!
 
Har vaknat såhär:
 
Blivit kompis på riktigt med den här (hennes matte är ''sur'' nu för att han inte får lika mycket kärlek som innan min vistelse ;)
 
 
Och fikat bland annat här, The City Bakery där de serverar gluten fria super goda muffins och ljuvligt corn bread! 😋
 
Och här (världens sämsta bild men världens godaste gelato!)
 
 
 
Och gått omkring här
 
 
Här stannar folk och hälsar och pratar, klappar hundar och tar en fika på någon av uteserveringarna. För mig som ofta fortfarande kan känna mig lite utstirrad ibland upplever inte alls det lika jobbigt i Nakame då det är så internationellt och alla är vana vid att se personen från alla möjliga länder prommenera omkring. 
 
Har trifts så bra och målet är nu att hitta ett boende inte alltför långt härifrån :) 
 
 
Förutom i mina bilder kan ni kanske få en liten bild av vad Nakameguro har att erbjuda i den här killens video:
 
 
1 Hej mitt namn är karl min mail är [email protected] jag har bokat en grupp resa till Japan nu i april och vi har lite fri tid i Tokyo och om du nu skulle vilja va intresserad av å ’jobba’ som guide några timmar å visa Tokyo så kan du maila mig. mvh:

skriven

Hej jag har bokat en gruppresa till Japan i april och har fri tid vore kul å hitta en svensk i Tokyo som kunde visa runt lite kan bjuda på mat eller annan ersättning om det verkar intressant så har jag [email protected] Med vänlig hälsning,

2 Hej mitt namn är karl min mail är [email protected] jag har bokat en grupp resa till Japan nu i april och vi har lite fri tid i Tokyo och om du nu skulle vilja va intresserad av å ’jobba’ som guide några timmar å visa Tokyo så kan du maila mig. mvh:

skriven

Hej jag har bokat en gruppresa till Japan i april och har fri tid vore kul å hitta en svensk i Tokyo som kunde visa runt lite kan bjuda på mat eller annan ersättning om det verkar intressant så har jag [email protected] Med vänlig hälsning,

Kommentera här: