Underbara ni!

Kära ni som enträget går in på min lilla blogg i hopp en ny uppdatering! Nu kommer det äntligen!!
 
Gott nytt år! Gott nytt kinesiskt nyår! Och grattis till mig själv! 
 
 
Kära ni som enträget går in på min lilla blogg i hopp en ny uppdatering! Nu kommer det äntligen!!
 
Gott nytt år! Gott nytt kinesiskt nyår! Och grattis till mig själv! 
 
För sen vi hördes har det både hunnit bli ett nytt år, Lunar new year (svenskan är inte alltid på topp) och så för exakt en vecka sen var det min födelsedag. 
 
Jag är nu 26! 🥳
Bild1* 
 
 
 
Mina senaste födelsedagar som såklart har firats här i Tokyo har varit en aning dramatiska, och en anting traumatiska. Då drama inte riktikgt är ''my cup of tea'' så kände jag att jag i år inte skulle fira min födelsedag i år, I'm over it. Inget stressigt plannerande inget jagande efter personer och platser att vara på och krossade förväntningar eller människor som sårar eller blir sårade. 
 
Bild2 *
 
 
MEN det är väl just då när man inte förväntar sig nånting som allt blir sådär lättsamt och super härligt. Kompisar hörde av sig ville göra nåt, ville fira mig och så vips va vi ett glatt gäng hemma hos mig så pratade, dansade och sjöng. Jag älskar hur internationell min vänskapsgrupp är! 
 
Och hur alla är så olika men ändå funkar ihop, det låter kanske lite cheesy men så länge alla parter möts med ett öppet sinne så är språk, kultur och religon inget hinder ❤️
 
Bild3*
 
 
2018 var ett ganska så tufft år för mig, både jobbmässigt, privat, psykiskt och fysiskt och även ifall man inte behöver vänta på ett nytt år för att göra en nystart så är det ju alltid trevligt att ha en symbolisk nystarts datum. Och jag känner redan att 2019 är och kommer fortsätta vara ett super år där jag känner mig motiverad och possitiv till typ allt! 💃
 
 
 
I bilderna ser ni lite saker och ting (personer) som gjorde mitt 2018 överkomligt och som jag fortsätter älska under 2019! 
 
Förklaring nedan:
1. Kompisar! Det är så viktigt att omge sig med personer som inspirerar och stöttar det man gör. Specielt när man bor långt hemifrån så är vänner det närmsta man kommer till familj, någon som man kan vända sig till när saker och ting är tungt. 
Den här bilden tog jag med två kompisar på min födelsedag då vi åkte till Team Lab Planets som är ett jätte coolt ställe där man kan får vidga sinnena.
  
2. Hot Yoga!
Jag började för runt 3 månader sen att gå på så kallad Hot Yoga. 
Jag tror att det i Sverige kallas för Bikram yoga men jag är inte helt säker.. 
I ett land där jag från Oktober enda in i Mars konstant fryser, mina fötter känns som isbitar, och jag behöver knappt ta av mig ytterjackan när jag går in för att temperatur skillnaden är inte särskillt stor. DÅ är det riktigt skönt att få gå in i ett nästan bastuvarmt rum och få sträcka på alla leder och muskler och svettas lite. Jag känner också att yogan känns otroligt kälslig och man får tid till att bara fokusera på det kroppsliga, glömma dagens stress och bekymmer och bara vara. 
Lektionerna avslutas också ofta med några minuters meditation som jag upplever har hjälpt mig i vardagen. Rekommenderar starkt!!
 
3. Nakameguro
Alltså, jag trivs så löjligt bra i mitt område!
Nakameguro ligger mitt i smeten, nära till både Shibuya, Roppongi och Shinjuku, Harajuku! Ja, alla områden man oftast hänger eller vill checka in när man kommer till Tokyo, och ändå är det ett väldigt lugnt område! Har också märkt att det blivit mer populärt bland turister och det verkar ha poppat upp en hel del Air BnBs också!
 
Jag kan inte nog prata gott om Nakame (uppenbarligen) men det är också för att efter att ha left i att ganska konservativt samhälle som Japan är, där 98% av befolkningen består av japaner, alla man jobbar med är japaner. Då kan man rätt känna att man får mycket av japanskt kultur, och för lite av människor som har liknande tankesätt som en själv, är mer frispråkiga och som öppnar upp sig lättare. Tokyo håller verkligen på att bli till en Metropolit i ordets rätta bemärkelse och Nakame är helt klart en av det viktiga samlingspunkterna där utlänningar som bor i Japan oftast rör sig och bor. Jag hör sen jag flyttat hit så många fler språk på väg till jobbet och det är så uppfriskande och staden känns ännu mer som min ❤️
 
Det är i största allmännhet ett coolt område och värt ett besök för den som planerar att komma till Tokyo!
(ska nog göra en liten Nakame Guide snart med alla mina favvoställen!)
 
4. Sleep cycle
En app som låter en tracka en sömn, hur länge, hur djupt och så vidare man sover.
Appen i sig kan ju inte göra mer en så men genom att få en bättre bild av sin egen sömn så blir det ju lättare att försöka hitta sätt att sova bättre, och också prioritera sovtid, vilket leder till att man är mer utvilad fungerar bättre helt enkelt :)
 
 
Vad gör ni för att må bättre i vardagen? Jag skulle väldigt gärna vilja veta!
 
Kram på er!
 

Kommentera här: