Jag mår bra nu!

Hej alla finisar! 
 
Det var ett tag sen, minst sagt! 
Att blogga (eller vlogga för den delen) har tyvärr inte legat särskilt högt på min prioriterings lista.. Livet har kommit emellan så att säga!
(Igen, för den som vill ha (nästan)dagliga updates följ mig på instagram @kingebi) 
 
Men just idag så har jag tid och är på utmärkt humör, och tänkte därför att en liten kort uppdatering på bloggen vore på sin plats! 
 
Jag har de senaste månaderna haft väldans mycket på jobbet! I juli blev jag befodrad, vilket självklart är väldigt kul på massa olika sätt(nya utmaningar och lite mer klirr i kassan;) ) men också extremt utmattande. Jag kände att jag kanske fått lite för mycket ansvar på en gång och gick omkring med en massa onödig stress ovanpå den stressen jag redan hade. ''Privat livet'' (så löjligt ord egentligen, som om att mitt jobb liv vore något separat och som alltid kommer först? men men!) gick upp och ner och var också ganska utmattande!
 
Men nu utan att jinxa för mycket och ropa tjena hallå innan jag ens sett den där berömda ån så vill jag våga säga att saker ser klarare, lugnare, kuligare och helt enkelt bättre ut! I'll leave it at that.
 
Så istället är här en liten lista:
Saker jag gjort som varit kul och vad jag riktigt tycker om njuter av at the moment!
1. Fick ett ryck för ett tag sen och möblerade om i min lilla skokartong, både jag och mina kompisar gillart!!
 
 
2. Har ju börjat DJa! Har jag sagt det? Teksamt.. Men det gör jag nu och det är sååå kul! I veckan gjorde jag min 4e spelning på en lite men såååå cool bar/chill club i Harajuku. Bonobo heter den och verkligen något att spana in för den som vill uppleva nåt lite extra under sin Japanvistelse!
 
 
3. ÄLSKAR HÖST!!!
Japan har en ganska lång period av det där höstvädret vi bara går och drömmer om i Sverige. Det där vädret när det räcker men en stickad tröja eller en tunn jacka, man kan gå och sparka i höstlöv utan att få varken lövigt blött mos eller hundbajs på skorna. Dessutom blommar ett träd som kallas Kinmokusei 金木犀(tydligen översätts det till Osmanthus och tillhör syrensläktet, you learn something new everyday!) och det doftar helt ljuvligt! En doft som får mig att minnas tillbaka på när jag precis flyttat till Japan, då det också va höst!
 
 
4. Har börjat klättra! Alltså verkligen preciiis börjat, men det är ju så kul! Och SVÅRT!!!
 
 
5. KOMPISAR, både gamla och nya som gör livet så mycket roligare och mer intressant! För mig är vänner likvärt med familj och därför så lycklig varje gång jag får umgås och skratta med de människorna i mitt liv 💜Och helt ärligt det är svårt ibland att binda en ordentlig kontakt i en så stor stad som Tokyo där folk alltid är stressade och upptagna och aldrig riktigt rotade. Många flyttar härifrån också. Men nu efter 7 år i den här stan så är jag så glad att jag har ett stort och säkert gäng av människor, som fortsätter att höra av sig och finnas där när det är svårt.
 
 
 
 
1 FSHD Daniel:

skriven

Härligt inlägg med härliga bilder. Uppskattat! :)

Svar: TACK!!! :)
Elvira

2 Ellet:

skriven

Woho! Dja, jag dör vad coolt. Tänk vilket party vi kan ha när du kommer hem! Längtar, Kram!

Svar: Haha gulligaste Ellet! Ja det får vi verkligen försöka fixa! ;D
Elvira

Kommentera här: