Tokyo Life Recap, 2020 so far!

Summerar 2020s första två månader med 3 ord, DJ, konst ,vänner!
 
Förutom vad jag har gjort så är det allmänna vibesen i Tokyo att det är en extremt tidig vår, väldigt varmt för den här tiden på året. I vanliga fall brukar körsbärsblommorna blomma i slutet av mars fram till i början april men nu har jag sett flera träd redan i blom, och det är forfarande bara februari! 😱
 
Och ja, det snackas en hel del om Corona viruset men förutom att det finns en allmän oro och försiktighets åtgärder som att ställa in stora event där en väldig mängd människor samlas så märks det inte av något särskilt.  Kanske extra många med munskydd ute på gatorna, men det verkar vara lika mycket för den tidiga våren och i och med den pollenallergi. 
 
Har DJ:at en del den sista tiden! var eller varannan helg, och det är så kul! Börjar gå bättre och bättre! 
Plus att det är en så chill och rolig community och har fått en massa nya Dj-polare!
 
Koenji!!! Ni som har följt mig ett tag vet att Koneji har en särskild plats i mitt hjärta!  
Dock har jag inte hängt där lika mycket sen jag flyttade till Nakameguro. Men den senaste tiden har jag fått anledning att hänga där nästan varje helg! 
Speciellt här på Faith. En utställnings lokal där min kompis från mitt universitet har ställt ut sin konst och anordnat fester varje helg, hela helgen! 
 
Har gullat med en som hade typ samma frisyr som mig ;) 
 
Hängt med den här skönheten och flängt runt halva Tokyo!
 
Dessa två har förgyllt många stunder i vintermörkret :))) 
 
Och varit mer i Koenji, DJ:at och njutet av den här grabbens underbara grejer! 
 
Har sprungit omkring på stan med min DJ gear och mixat på diverse fester :D 
 
Varit på konst-iga dejter med en fin person :)
 
Det är inte en selfie om den är tagen i ett konstverk?
 
1 Netti Starby:

skriven

Hej! Jag googlade runt efter att hitta någon att fråga om japanska tecken. Då hittade jag din blogg. Jag vill veta hur japanska symbolerna ser ut för ”inre styrka”. Har letat på nätet i flera veckor och hittar flera olika. Vet inte vilken som är rätt för just inre styrka? Därför ville jag fråga dig om du kunde hjälpa mig? Jag vill tatuera symbolerna för inre styrka på japanska som symboliserar min styrka som jag har fått av alla motgångar i livet. Skulle vara mycket tacksam om du kunde hjälpa mig? Mvh Netti

Svar: Hej!!
Åh ja snälla, låt mig hjälpa dig!!
Min lillebror skaffade en tatuering för samma anledning och ville ha ett japanskt tecken för att symbolisera det. Dock frågade han inte mig ... Och resultatet blev ett tecken som jag kanske inte skulle ha valt.. 😅
Skulle föreslå 気(氣) eller möjligtvis精神力! Lycka till!
Elvira

2 Netti Starby:

skriven

Åh tusen tack för svaret. Såg att den sista betyder mentala styrkan. Vad betyder den första med ett tecken? Mvh Netti

Svar: Sorry för sent svar! Den med ett tecken har samma mening men kan nog fritolkas lite mer :)Lycka till med tatueringen!
Elvira

Kommentera här: